lördag 8 december 2012

8. HUSBYGGEN.

Hej alla fina människor där ute!

Som jag skrev igår kommer det att bli pepparkakshus idag.
Vilka fantastiska skapelser människor tar sig tid att göra.
Här kan vi verkligen prata om kreativitet. Brukar du göra små hus?
Jag har aldrig gjort något men tycker att dom är otroligt söta.

Det första huset är min favorit. Det känns bara så vintrigt inte alls juligt.
Jag bara väntar på att det ska tändas i fönstren och att någon liten filur
ska kika ut genom dörren och släppa ut hunden.
Ett hus jag skulle kunna dikta upp en hel saga runt. Och högt uppe på fatet står det!



Tumblr.


 Martha Stewart


 Virkat. Fusk eller? Okänd


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd.


 Make Me Studio


 Okänd men det är Madelines hus.


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd.


 Okänd. 


 Tumblr.


Tumblr.

Hoppas att du hittade ditt alldeles egna sagohus eller att du blev inspirerad till att bygga ett eget.
Beklagar att det är många bilder jag inte vet vart de kommer ifrån.

Ha nu en härlig lördag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar