torsdag 22 november 2012

THANKSGIVING.

Hej alla fina läsare därute!

I går slog jag besökarrekord här på bloggen och fick min första kommentar. Hurra!!!!
Har tydligen haft det spärrat på något sätt och nu verkar det vara fixat :-)

Idag firar man Thanksgiving i USA och jag tänker inte gå in på hur och varför,
jag kan för lite om det.

Det jag vill ta upp, är att runt den middagen man äter, berättar vad man är tacksam
över och det är väl något man borde fundera över varje dag.
Kom på mig själv igår att jag stod och gnällde. Fy på mig!
Jag har så mycket att vara tacksam över.

Tänk om man varje morgon, medan man äter sin frukost, skulle ta sig en tacksamhetsstund.
Fundera över allt som är bra i livet och vad man har att vara tacksam för.
Jag övertygad om att man programmerar sin hjärna med så mycket bra tankar
att man stärker sig hela dagen.
Fundera en stund vad du har att vara tacksam för och tänk dig att varje positiv
sak är en ballong, hur stort ballongknippe får du hålla i?







Jag är övertygad om att ditt liksom mitt ballongknippe blev ganska stort!

Ha en positiv dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar