måndag 16 september 2013

ETT NYTT FÖRSÖK.

Go måndag fina du!


Mina vänner vet att jag är en katastrof i köket.
Jag har helt enkelt inte fått den genen som gör att man har känsla för matlagning.

Så för min del handlar det inte mycket om vilken diet jag ska välja det
handlar mer om att få i mig lagad mat och om att det ska vara någorlunda
vettigt näringsmässigt.


Beställde från Adlibris en ny kokbok.

Monikas vardagsmat





Åh, vilken härlig bok!!! Den är stooor och fylld med häääärliga bilder på tjockt papper!


Så här skriver Adlibris om den:



"Vi har alla gjort ruskigt snygga fynd på H&M, med plagg som vi sedan upptäckt skulle platsa i Vogue. Och detta oftast helt utan ansträngning eller större hål i plånboken. Jag vägrar att se vardagsmaten som tråkig, trist och tidskrävande. För mig är den snarare rolig, vacker och snabb. Jag vill att maten ska smaka lördag fastän det är måndag och att den ska kunna lagas helt utan större ansträngning."

Monikas vardagsmat innehåller över 200 recept och mängder av praktiska tips som underlättar i vardagsköket. Nästan ingen av rätterna tar mer än en halvtimme att göra, med några få undantag som helstekt kyckling, lammstek och rostbiff som behöver sin timme i ugnen. Och som man sedan också kan skapa fantastiska restmiddagar av.

I boken ryms allt från den klassiska falukorven och de välbekanta köttbullarna till de lenaste fiskfärsbollarna. Här finns också spännande fågelrätter, nya förslag till pastamåltider och mycket, mycket mer. Gemensamt för alla rätter är att de på Monikas eget vis är lätt- och snabblagade samtidigt som de blir till en fröjd för både öga och gom.




Så är du på gång att köpa en kokbok kan jag som kökskatastrof varmt rekommendera
den här boken som till och med får mig att vilja laga mat!
Ser fram emot en matglad höst!


Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar