måndag 23 september 2013

EN ROSA DAG.

Go måndag kära läsare!


Är det för dig som för mig att du ibland vaknar och känner att det är en skör dag?

Jag är lite tröttare, känsligare, vill att världen ska vara lite mjukare och snällare och
vill egentligen bara ha den här dagen för mig själv och mina funderingar.

Jag är inte deppad eller sur utan behöver bara hinna ifatt min själ och mina
tankar.

Nu har jag döpt dessa dagar till att heta: En rosa dag!
Och plötsligt får dessa dagar ett nytt skimmer över sig, mmmm......jag har en rosa dag!

Då försöker jag lyssna till mitt inre och kanske vara lite extra snäll mot mig.
Tar en extra kopp kaffe på morgonen, pressar mig inte till saker jag egentligen inte
behöver göra den här dagen, utan låter det vänta till en annan dag.
Handlar färdig mat med mig hem osv.....

Jag gör dagen helt enkelt rosa och låter den gå i ett lugnare tempo och jag har märkt
att det gör så gott för själen.































 Och apropå rosa, snart drar alla rosa bandet kampanjer igång. Och självklart hjälps vi väl åt
att stödja kampanjen mot cancer.

Ha en bra måndag fina du!



Bilder: Tumblr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar