måndag 21 oktober 2013

NÄR SORGEBUDET KOMMER.....




......är man aldrig beredd.






Fick igår veta att världen förlorade en diamant i veckan.

En god vän har gått till vila efter en tids sjukdom.

Jag är så tacksam att jag fick lära känna dig, fina du och jag kommer sakna dig och våra fina samtal.






Dikt av Liza Rislöw



OCH NÄR JAG DÖR

Och när jag dör
Kommer jag tillbaka till mig själv
Den jag har ägnat ett liv åt att söka
Då släpper alla rädslor
alla måsten och krav
Då först förstår jag helt
den jag är
i känslornas hav

Döden
en vacker portal till evigheten
till minnets trädgård
till visdom och till medvetenheten

i ett ögonblick så är jag där
in till allt som Är
till svaren på mina känslor
till allt det vackra jag bär

I minnets trädgård kan vi sedan mötas
I hjärnans vackra landskap ska vi vandra
I förlåtelsens sjö kan vi simma

Ty döden rymmer också kärleken
kärleken som förenar
i dag och i morgon
för alltid fri

Och när jag dör
älskar jag!




Återigen får man en påminnelse om hur värdefullt livet är när man 
har det.

Maud



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar