måndag 8 april 2013

I´M BACK!



Go måndag fina läsare!


Jag tog ett litet påsklov men nu är jag tillbaka.




om du undrar, nej, det är inte jag på bilden!


Nu när det börjar bli vår är man ju så sugen på att förändra allt möjligt, jag började med att både
byta frisyr och färg på håret och är väldigt nöjd med det.
Jag ändrar också mitt boende under närmaste veckorna, så nu packas det för fullt.
Tyckte det var nyss jag flyttade hit men ibland går det fort mellan svängarna.

Våren i år kommer att bli kort, för att den är så sen, förmodligen exploderar allt på en gång.
(stackars alla med allergi....)
Så det kommer att bli så viktigt att ta tillvara varje liten vårkänsladag!
Tycker det därför passar så bra, med den här dikten idag.


Dagen idag.

Dagen idag är en märklig dag,
den är din.
Dagen igår, 
den föll ur dina händer,
den kan inte få något annat innehåll än
det du redan gett den.
Dagen i morgon,
den har du inte fått löfte om men
dagen idag, den har du.
Den kan du fylla med vad du vill,
använd dig av det.
Idag kan du glädja en människa.
Idag kan du hjälpa en annan.
Idag kan du leva så att, kanske någon annan i kväll,
kan tacka dig för att du finns till.
Dagen idag är en besynnerlig dag.
Den är din.



Precis nu när jag skrivit klart det här, tittar jag ut och ser att det snöar igen, så våren
verkar vilja sova lite till....

Men va tusan.... nu fångar vi dagen!
Ha en fin måndag!


Bild: Tumblr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar