tisdag 19 mars 2013

KÄRLEKENS VÄG.


Kära fina läsare!


Har varit borta ett par dagar från bloggandet, då jag varit tvungen att ta tag i lite annat.
Bloggandet tar faktiskt mer tid än vad man kan tro och eftersom jag inte driver den
som en kommersiell sida tjänar jag heller inga pengar på att hålla på,
min belöning är din feed back.

Självklart skulle jag också önska att läsarantalet ökade fortare än vad det gör, sakta
men säkert kryper det uppåt, men jag är otålig. Så du som läser via facebook, dela
den gärna vidare till dina vänner, den är ju gratis att läsa.

Under en tid framöver kommer jag att skriva lite mer sporadiskt, självklart kommer
jag att skriva så ofta jag hinner men jag har mycket att stå i just nu, så det får bli som
det blir ett tag.


Nu till dagens ämne: KÄRLEK.

Vi vet ju att våren snart är på gång och till det hör ju vårkänslor.
Därför tycker jag att det idag passar att jag delar med mig av denna tänkvärda
text som någon klok människa skrivit, tyvärr vet jag inte vem.






Kärleken är alltid ny.
Det har ingen betydelse om vi älskar en, två eller tio gånger under våra liv.
-varje gång står vi inför en situation som är helt ny för oss.
Kärleken kan föra oss till helvetet eller till paradiset, men den för oss alltid
någon stans.
Vi är helt enkelt tvungna att acceptera den, för det är den som ger näring åt vår
existens.
Om vi vägrar kommer vi att dö av svält medan livets träd håller sina dignande
grenar framför våra ögon utan att vi vågar sträcka fram handen för att plocka
dess frukter.
Vi måste söka kärleken där den finns, även om det innebär timmar, dagar och
veckor av besvikelse och sorg.
För i det ögonblicket vi ger oss ut för att söka kärleken ger sig också den av för
att komma oss till mötes.
Och förlösa oss.



Ha nu en fin tisdag och älska dina barn, föräldrar, vänner, partner och hela livet i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar