tisdag 23 oktober 2012

GRATTIS ALLA MORGONPIGGA


Grattis alla morgonpigga människor!!!

Ni vet inte vilken gåva ni har fått mot oss andra som är fullständigt medvetslösa på morgonen.
Att varje dag vakna och känna sig som Kalle Anka när han blir väckt.
Ja, ni vet det där avsnittet på julafton, när han sitter på sängkanten i husvagnen.

Att varje kväll be en liten bön om att man inte ska försova sig.
Att lova sig själv gång på gång att jag ska bli bättre på att gå upp, jag ska lägga
mig tidigare. Jag lovar mig det!!!

Jaha, så är klockan 23 och vad har hänt då?
Jo man är pigg som en nötlärka och full av energi.
Man blir som en liten Alfons som bara ska ……….. och sådär håller det på fram
till småtimmarna. Nästa morgon, galet trött igen.

Men de morgnar man lyckas komma upp väldigt tidigt, kan vara alldeles, alldeles underbara!












Så grattis än en gång, du morgonpigga!

Som du säkert förstår är det här inlägget inte gjort en tidig morgon ;-) 




Bilder: Okända samt mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar